• English

Novinky

V říjnu 2007 výrazně poklesla nezaměstnanost na 5,8 procenta. Zároveň
rekordně stoupl počet volných pracovních míst na 143 467.
K poslednímu říjnu evidovaly úřady práce celkem 348 842 osob, což je o 16
136 osob méně než ke konci předchozího měsíce. Ve srovnání se stejným
obdobím roku 2006 je celkový počet uchazečů o zaměstnání nižší o více než 90
tisíc.
Podle Pavla Mertlíka z Raiffeisenbank je za rychlým poklesem míry
nezaměstnanosti přetrvávající hlad průmyslu i služeb po nových pracovních
silách, který česká nabídka práce není fakticky s to nasytit. Řešením je,
podle Mertlíka, stále rostoucí dovoz pracovních sil ze zahraničí, který
zatěžuje platební bilanci.
 
Hlavní strana arrow Otázky a odpovědi
Otázky a odpovědi Tisk E-mail

1. Bude New Recruit s.r.o. mým zaměstnavatelem?

Nikoliv! New Recruit je společnost, která zprostředkovává jednání mezi nabízejícím zaměstnavatelem a zájemcem o práci. Zajišťuje pohovory a samotný proces výběrového řízení. Po celou dobu trvání práce bude Vaším zaměstnavatelem konkrétní místní společnost dle nabídky a předběžné dohody.

 

2. V kolika letech mohu vycestovat pracovně do Irska?

Po dovršení 18 let.

 

3. Jak se do Irska dopravím? Platím si dopravu sám?

Dopravu Vám pomůže New Recruit s.r.o. zajistit. Většina klientů využívá leteckých služeb, dokážeme zajistit velmi výhodné ceny letenek. Do úvahy připadají i další způsoby dopravy, včetně využití vlastního auta. Způsob dopravy je dohodnut při závěrečném pohovoru. Dopravu do Irska si platí uchazeči o zaměstnání sami.

 

4. Budu v Irsku bydlet na ubytovně? Kdo mi zajistí ubytování a kolik za něj zaplatím?

V Irsku většinou zajistí ubytování zaměstnavatel, nejčastěji jde o ubytování v rodinných domech. V jednom domku bydlí dle jeho velikosti 4 – 5 osob a podílejí se na nájmu. Domky bývají plně zařízené. Pokud nebude k dispozici ložní prádlo a přikrývky, budete informováni předem. Nájem činí zhruba 50EUR na osobu a týden a zaměstnavatelé se snaží, aby se ubytování nacházelo co nejblíže k pracovišti. Pokud Vám nebude ubytování zajištěné zaměstnavatelem vyhovovat, můžete si po dohodě sami obstarat ubytování jiné.

 

5. Platí uchazeči za zprostředkování zaměstnání  poplatky?

   Uchazeči za registraci, ani úspěšné umístění neplatí žádné poplatky.

 

6. V jakém časovém rozmezí mohu očekávat pracovní nabídku?

To je velice individuální a záleží na poptávce z Irska. Některé práce jsou sezónní. O některé profese je menší zájem, jiné jsou požadovány celoročně. Někteří klienti vycestovali okamžitě po registraci, jiní čekají několik týdnů nebo měsíců. Ne vždy odpovídá profil uchazeče požadavkům klienta (vzdělání , praxe, jazykové vybavení apod.). Z těchto důvodů nemůžeme garantovat délku čekací doby. Také nemůžeme garantovat umístění všem žadatelům.

 

7.  Zaslal jsem do New Recruit s.r.o. svůj životopis již v létě, dosud se mi však  nikdo neozval.

Naši konzultanti Vás budou kontaktovat až budeme mít konkrétní nabídku. V databance máme zhruba 15 000 uchazečů a není v našich silách pravidelně obvolávat každého z nich. Pokud se chcete ujistit, že je Váš životopis skutečně registrovaný, zavolejte do kanceláře a udejte své iniciály, podle kterých si konzultanti zjistí, zda jsou Vaše údaje uložené.

 

8.  Jak dlouho trvá pohovor?

Zpravidla 30 – 45 minut. Pokud je třeba uplatnit např. psychologické testy, doba se prodlouží  na 2 – 3 hodiny. V případě diagnosticko-výcvikového programu, tzv. „Assessment centre“, v rámci kterého se řeší reálné i simulované situace, počítejte se 2 – 4 dny. Tato metoda se používá v případě hodnocení manažerských schopností

 

9.  Kdo a jak vybírá pracovníky na nabízené pozice?

Jedině budoucí zaměstnavatel. Činí tak po zhodnocení, zda uchazeč splňuje jeho požadavky na vzdělání, praxi, případně jiné. Veškeré tyto informace se vyhodnocují po ukončení výběrového řízení.

 

10.  Kdy se dozvím výsledek výběrového řízení?

Budete přesně informován u posledního pohovoru. Většinou sdělujeme výsledky v období 3 – 14 dnů. Záleží také na množství zájemců o danou pozici. Vyjímečně se tato doba může i prodloužit.V případě, že budete přijat/a se od konzultantky dozvíte další postup.

 

11.  Je znalost angličtiny důležitá?

U některých řemeslných pozic zaměstnavatelé znalost angličtiny nevyžadují, případně jim postačuje základní znalost jazyka. Například elektrikáři však musí ovládat aj na úrovni „mírně – středně pokročilý“. V administrativě, hotelnictví, cestovním ruchu, IT, obchodu apod. je velmi dobrá znalost angličtiny podmínkou. 


12.  Jak dlouho trvá pracovní smlouva?

Pracovní smlouva trvá běžně rok a déle. Záleží na oboustranné dohodě.

 

 

 
© 2024 New Recruit, s.r.o.
Powered by Joomla